MAX

Omroep MAX heeft als doelgroep mensen van 50 jaar en ouder en wil voor hen programma’s maken die gericht zijn op informatie, cultuur, verstrooiing, educatie en integratie van ouderen. MAX wil namelijk vooral aan iedereen vertellen en tentoonspreiden dat mensen boven de 50 actieve mensen zijn die midden in de samenleving staan en nog niet afgeschreven moeten worden. Heeft u een uitzending van MAX gemist of wilt u een programma terugkijken, kan dat hier, gratis en gemakkelijk.

Weetjes

1. MAX is opgericht door huidig voorzitter en presentator Jan Slagter in het najaar van 2002. Op 3 september 2005 was de eerste uitzending.

2. De omroep mocht in 2009 tijdens het Nationaal Omroepcongres de vakprijs voor Mediabedrijf van het Jaar ontvangen.

3. De naam MAX is gekozen omdat ouderen bijzonder zijn vanwege hun MAXimale levenservaring.

4. De naam MAX keert terug in een groot aantal programma’s. Enkele voorbeelden zijn: MAX & Loretta, Groeten van MAX, KoffieMAX, MAX Geheugentrainer, MAX Maakt Mogelijk, Tijd voor MAX, MAX & Catherine, MAX & Martine, Missie MAX, Van nul naar MAX, MAX Proms.

5. In 2011 was de levensverwachting voor Nederlandse mannen 77,1 jaar en voor Nederlandse vrouwen 82,4 jaar. Henny van Andel-Schipper is de oudste Nederlander aller tijden is. Ze werd geboren op 29 juni 1890 en stierf op 30 augustus 2005 en werd dus 115 (!) jaar oud. 

Nieuw binnen MAX

Advertentie